Wandeltraining

De wandelstap

-Erna eskes-

Wandelen is de meest natuurlijke manier van bewegen. Het kan een stap zijn om te (gaan) bewegen.

Zomaar onderweg

Herken je dit? 

Geen zin om te wandelen of iets te doen, maar toch maar gaan. Terwijl je wandelt  hoor je ineens de vogels fluiten en je ontdekt nog een mooie paddenstoel. Je bent even helemaal los van de dagelijkse beslommeringen en je voelt dat je ontspant. Je komt thuis, helaas weer nat geregend! Je pakt een warme douche en zakt voldaan op de bank. Een heerlijk moment! Toch kan het zijn dat je niet gemotiveerd bent om ook echt regelmatig te gaan. In een groep wandelen gaat je dan helpen. Je treft je wandelmaatjes iedere week weer. Er is tijd om even bij te praten en er wordt veel gelachen, maar je werkt je ook regelmatig in het zweet. Zo bouw je een band op met de groep en motiveert het je om iedere week weer te gaan. Weer of geen weer. Wil jij dit ook ervaren? Kom gerust eens geheel vrijblijvend mee wandelen.

Voor wie?

Veel mensen kunnen wandelen, dat blijkt tijdens deze Corona-periode. Dat wandelen kan van recreatief tot sportief wandelen zijn. Je kunt er voor kiezen om het alleen te doen, één op één (met coach of wandelmaatje) of bij een groepstraining. Hier kunnen mannen-vrouwen, jong-oud bij aansluiten want de oefeningen kunnen op elk niveau meegedaan worden. Voor beginners zijn er voldoende mogelijkheden. Wandel je al regelmatig dan kun je bij het Sportief Wandelen inhaken. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je achterop raakt of dat je te weinig uitgedaagd wordt. Ik heb in mijn groepen altijd oog voor het individu. Tijdens mijn  wandeltrainingen, die laagdrempelig zijn, gaat een gesprek of contact in de groep als vanzelf. Iets voor jou wandeltraining? Twijfel welke groep bij jou past? Kijk ook eens bij de veelgestelde vragen 

Wandeltraining? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen?

Het verschilt niet veel van een atletiektraining voor hardlopen. Wandelen is enkel een andere manier van bewegen. Het is minder belastend voor je gewrichten dan hardlopen en voor meer doelgroepen geschikt. We werken samen aan houding, loopscholing, snelheid, coördinatie, conditieopbouw en gezelligheid. Voor de lange afstandswandelaars geef ik tips en tricks om blessures en blaren te voorkomen. Een trainings-schema behoort ook tot de mogelijkheden. Tijdens een groepstraining is voor de weekenden een wandelmaatje zo gevonden! Kijk hieronder in welke groep jij graag mee wilt wandelen

In welke groep wil je graag meewandelen?

De verschillende wandelgroepen starten vanaf verschillende locaties gemeente Doetinchem/Bronckhorst/Montferland


Wandelcoaching Doetinchem - De Wandelstap -


Dauwstappen Hemelvaart 

2022 Start  

6.00 uur

Start: Nog nader te bepalen (voorheen gestart in Doetinchem, Zelhem en Veldhoek) 


Zomertour

tijdens de vakantieperiode op de trainingsdagen wandeltochten van ongeveer 6-7 km op verschillende locaties in de achterhoek 

De kosten:

Voor sportief en/of recreatief wandelen betaal je € 15,- per maand. 
Daarvoor kun je één keer per week deelnemen aan een wandeltraining. 
Wil je vaker trainen, dan betaal je € 20,- per maand.


Je betaalt bij inschrijving eenmalig € 5,- inschrijfgeld.




Veelgestelde vragen

Ik kan niet ver wandelen, kan ik wel meedoen?

Ja dat kan! In principe kun je elke training volgen. Alle trainingen zijn namelijk zo opgebouwd dat je op elk niveau de oefeningen kunt meedoen. Kom dus vooral een keer vrijblijvend meewandelen!

Wat nou als ik niet zeker weet of ik wandelen in een groep leuk vind?

Wandel gerust een keer vrijblijvend mee tijdens een wandeltraining, dan kun je het zelf ontdekken!

Wat is de gemiddelde leeftijd van de wandelaars in deze groepen?

De huidige groepen bestaan uit wandelaars van verschillende leeftijden, van jongvolwassenen tot senioren.

Wat voor type mensen wandelen bij de wandelstap?

Er is niet één type te omschrijven. Er is een grote diversiteit aan interesses, leeftijden, niveaus en humor!

Heb ik een speciale wandeloutfit nodig?

Goede schoenen zijn belangrijk, maar dat is voor elke wandelaar persoonlijk. Je kunt prima beginnen met wandelen op sportschoenen of een goede veterschoen. Trek verder kleding aan waar jij je lekker in voelt.

Gaat de wandeltraining bij slecht weer door?

Weer of geen weer, de wandeltrainingen gaan in principe altijd door. Alleen wanneer het onverantwoord is (ijzel, bliksem, storm) wordt een training uiteraard afgelast.

Neem vrijblijvend contact op of meld je aan